Sunday, January 23, 2011

ADUHAI! TAK RETINYA!

Memang gambar boleh bercerita.  Tak payah cakap atau kata apa-apa pun semua orang yang berakal akan mengakui bahawa pakaian yang dipakai oleh bekas penyanyi Nursyella dalam gambar di bawah ini adalah separuh bogel.

Tak bogel total laa!!!

Macam mana beliau boleh meminta orang jangan menilai dirinya pada pakaian yang dipakainya.  Orang Melayu pun berkemban biasanya untuk mandi.  Pun tak sampai melondehkan 1/2 - 3/4 buah dada dan kain naik sampai ke celah kangkang.

Mengikut berita, gambarnya ini disibarkan di laman forum internet.  Dia meminta agar masyarakat tidak sesuka hati menilai peribadinya menerusi pakaian begini.   Biar betul?

Nursyella mempertahankan bahawa dia berpakaian mengikut kesesuaian majlis.  Katanya dia berpakaian begini kerana menghadiri majlis hari jadi di sebuah pusat karaoke di ibu kota.  Masya Allah!

Jika begitu jawapannya, ia menunjukkan betapa ia jahil pengetahuan agama Islam, atau memang dia membelakangkan semuanya dan menghalalkan segala cara demi mengejar cita-cita.  Aduhai!  sungguh malang.  Manusia seperti ini memang tak reti-reti.

Nursyella terus mempertahankan bahawa dia bukan murahan.  Sebaliknya dia menjelaskan bahawa segala yang dikecapi adalah hasil titik peluh sendiri; dia tidak menerima bantuan atau tajaan seperti didakwa sesetengah pihak.

Kalau dia mempertahankan berpakaian seperti itu, bolehkah dia mengerti apa itu pendapatan halal dan suci?

6 comments:

ROHA said...

Salam Kakiah.
Memang tak reti & tak ambil tahu!
Memang dah teruk Melayu! Layak ke digolongkan dalam umat Islam?

BID said...

Aslmkm.
Oishh .. dah dedah gitu, telanjang la tu! Tutup yang itu2 jer!

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Berastaghfar je banyak2!

DANZ said...

Salam Kakiah.
Ya, astaghfar je le!

Sanna said...

Salam Kakiah.
Pepatah kan kata, 'cerdik tak boleh tumpang, bodoh tak makan diajar!'

nadz said...

Assallamualaikum kakiah,
Amat sedih dan malu..
Tergamak dia..
tak malu sungguh!