Wednesday, June 2, 2010

REGIM ISRAEL BINATANG

Pada hari Isnin lalu, pasukan komando tentera laut Israel telah menyerang kapal pembawa misi kemanusiaan flotilla ke Gaza.  Mereka telah mengempur dan mengakibatkan beberapa aktivis 16 orang terbunuh dan ramai yang lain cedera.  Ini mengundang reaksi kemarahan dari seleuruh dunia.

Regim Israel memang kejam ala binantang lagaknya.  Kita memang mengutuk tindakan keji dan tidak berperi kemanusiaan itu.

Diberitakan Israel akan membebaskan semua aktivis dan sukarelawan asing yang ditahan dalam serangan itu.  Katanya Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu mengarahkan pembebasan itu selepas mesyuarat kabinet mereka.  Mereka telah mengambil kira tekanan ketua-ketua negara dunia yang mendesak supaya siasatan dijalankan segera mengenai serangan komando tentera Yahudi di perairan antarabangsa dan meminta Israel membebaskan kesemua tahanan.

Kenyataan itu telah dikeluarkan oleh pejabat Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu.  Semua warga asing yang ditahan di atas kapal pembawa misi kemanusiaan itu akan dihantar pulang ke negara masing-masing Khamis ini.

Kita sama-samalah mendoakan supaya rakyat kita yang turut ditahan akan segera pulang ke Malaysia.  Semoga mereka selamat dan tidak mengalami trauma yang berat.

2 comments:

ROHAM said...

Salam.
Binatang pun ada perasaan. Zionists ni umat iblis!

Anonymous said...

Aslmkm.
Binatang ganas je yg terus terkam & baham ... tp tak putar-belit!!